Πρέπει να καλυφθεί το έλλειμμα συνεργασίας του κυριότερου φορέα της επιχειρηματικότητας με τον Δήμο!
Ταύτιση απόψεων με το Επιμελητήριο Μεσσηνίας σε μια μακρά σειρά ζητημάτων που αφορούν τον Δήμο Καλαμάτας, αλλά και επιβεβαίωση της δέσμευσης Τζαμουράνη για ένα νέο μοντέλο διοίκησης του Δήμου, με την ενεργό συμμετοχή της επιχειρηματικής κοινότητας στη λήψη των αποφάσεων, προέκυψε κατά τη δίωρη χθεσινή συνάντηση του υποψήφιου δημάρχου με τον πρόεδρο Βαγγέλη Ξυγκώρο και μέλη της διοικούσας επιτροπής του Επιμελητηρίου.
Η διοίκηση του φορέα υποδέχτηκε θερμά τον Β. Τζαμουράνη και το κλιμάκιο της ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ_ΜΕΤΑ, αφιερώνοντας περίπου 2 ώρες σε μια πραγματικά πολύ συγκινητική αλλά και πολύ παραγωγική ανταλλαγή απόψεων, πάνω σε μια σειρά ζητήματα που απασχολούν την επιχειρηματική κοινότητα και στα οποία εμπλέκεται κι ο Δήμος Καλαμάτας. Από την όλη συζήτηση παρουσιάστηκε ένα σημαντικό έλλειμμα συνεργασίας του κυριότερου φορέα της επιχειρηματικότητας με τις αρχές, και κυρίως με τον Α’ βαθμό της Αυτοδιοίκησης.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου αναφέρθηκε στα ζητήματα που έχουν σχέση με το Αεροδρόμιο, το Λιμάνι, τις βιομηχανίες, καθώς επίσης με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, με την εικόνα του δημόσιου χώρου και πολλά άλλα – φτάνοντας μέχρι και στα πολιτιστικά θέματα, μέσω των οποίων άλλωστε υπηρετείται ή εξωστρέφεια της Καλαμάτας και του Δήμου.
Η συζήτηση στράφηκε ακόμη στο ζήτημα της αξιοποίησης του κτιρίου της πρώην Σχολής Παπαφλέσσα, επαναφέροντας μια παλιά πρόταση για τη δημιουργία της «Μεσογειακής Πόλης». Τόσο ο Β. Ξυγκώρος όσο και οι πρόεδροι των επιμέρους Τμημάτων του Επιμελητηρίου έθεσαν επίσης, μεταξύ άλλων, θέματα σχετικά με την κλιματικά ουδέτερη πόλη και το αντιπλημμυρικό της Καλαμάτας – αλλά μετ’ επιτάσεως στάθηκαν στο θέμα της ανάδειξης-ανάπτυξης του Λιμανιού και του Αεροδρομίου.
Ο Β. Τζαμουράνης έδωσε το στίγμα του προγράμματός του και ανέπτυξε συνοπτικά τις θέσεις της ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ_ΜΕΤΑ. Αναφέρθηκε στους 4 βασικούς άξονες αλλά και στις επιμέρους δράσεις και δεσμεύσεις του συνδυασμού, για ζητήματα τόσο της Καλαμάτας όσο και της περιφέρειας του Δήμου, των χωριών που όπως είπε «θέλουμε να τα φέρουμε πιο κοντά στην πόλη και να τα εντάξουμε σε μια όσο γίνεται πιο ισόρροπη ανάπτυξη».
Ιδιαίτερα αναφέρθηκε στον πρόσθετο Άξονα, του Τουρισμού σε όλες του τις εκφάνσεις, υπογραμμίζοντας τα κύρια σημεία εκκίνησης που είναι:
α) Η διαμόρφωση σταδιακά όλου του παραλιακού μετώπου ως ενιαίας διαδρομής 15 χλμ., με ποδηλατόδρομο και έμφαση στη μικροκινητικότητα.
β) Η ανάγκη δημιουργίας μεγάλων τουριστικών επενδύσεων, όπου η ΚΑΛΑΜΑΤΑ_ΜΕΤΑ έχει συγκεκριμένο πρόγραμμα και για την αξιοποίηση της Δυτικής Παραλίας.
γ) Το Αεροδρόμιο, όπου υπήρξε ταύτιση στην άποψη ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα ώστε να γίνει διεθνής πύλη εισόδου όλης της Πελοποννήσου – και βεβαίως να επαναλειτουργήσει η γραμμή Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα.
δ) Το Λιμάνι, όπου σχολιάστηκε το υπό έγκριση μάστερ πλαν και συμφωνήθηκε πως ο ρόλος του λιμανιού πρέπει να είναι σύνθετος και ευέλικτος.
Κυρίως όμως, ο Β. Τζαμουράνης εστίασε στην προγραμματική και κατατεθειμένη του δέσμευση για ένα νέο μοντέλο διοίκησης του Δήμου, «με τη σταθερή συνεργασία και συμμετοχή των φορέων της πόλης και ειδικά της επιχειρηματικής κοινότητας, στους σχεδιασμούς και στις αποφάσεις της επόμενης δημοτικής αρχής»:
Ένας τομέας όπου ομόφωνα αναφέρθηκε ότι πραγματικά υπάρχει «πεδίον δόξης λαμπρόν» σε σχέση με σήμερα...