Πρόγραμμα σε 4 Άξονες για μια νέα εποχή σε ολόκληρο τον Δήμο Καλαμάτας, καθυστερήσεις έργων και πώς θα αποφευχθούν, πεζοδρομήσεις, νερό...
Συνέντευξη στον Θάνο Τζιούβελη και στο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ TV έδωσε χθες το βράδυ ο υποψήφιος δήμαρχος Καλαμάτας Βασίλης Τζαμουράνης. Ο Θ. Τζιουβελης ζήτησε από τον κ. Τζαμουράνη περισσότερα στοιχεία για το όραμα και το πρόγραμμα της παράταξής μας ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΤΑ – όπως επίσης την άποψή του για τις καθυστερήσεις στις αναπλάσεις και σε άλλα έργα της Καλαμάτας, και κυρίως για το αν μπορεί πραγματικά να γίνει κάτι διαφορετικά... Στη συνέχεια, τον ρώτησε για την κατατεθειμένη του πρόταση πεζοδρόμησης του αναπλασμένο τμήματος της οδού Ναυαρίνου. Και τέλος, για το πρόβλημα της ύδρευσης που ανέκυψε πρόσφατα και δεν έχει ακόμη λυθεί οριστικά – ρωτώντας αν θα μπορούσαν όλα αυτά να έχουν προβλεφθεί και αποφευχθεί.
Με την ευχέρεια ενός ανθρώπου που γνωρίζει σε βάθος όλα αυτά τα θέματα και την πρακτική τους πλευρά, και κυρίως έχει μελετήσει διεξοδικά τις διαθέσιμες λύσεις, ο Βασ. Τζαμουράνης απάντησε με σαφήνεια σε ό,τι ρωτήθηκε, ώστε να διαφωτίσει και τους θεατές σε μια σειρά από σημαντικά ζητήματα που απασχολούν την Καλαμάτα και ολόκληρο τον Δήμο.
Ο υποψήφιος δήμαρχος ξεκίνησε με μια σύντομη αλλά περιεκτική περιγραφή του οραματικού σχεδίου του για την ισόρροπη, ολιστική, ψηφιακή και πράσινη ανάπτυξη του Δήμου Καλαμάτας, μέσα από 4 Άξονες Δράσης που ο καθένας περιλαμβάνει πολύ συγκεκριμένα βήματα και έργα, ώστε ολόκληρος ο Δήμος να μπει σε μια νέα τροχιά – θέτοντας τις βάσεις για την επόμενη τριακονταετία.
Μίλησε καταρχάς για τον 1ο Άξονα και τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές του ενιαίου παραλιακού μετώπου του Δήμου Καλαμάτας, από Μικρή Μαντίνεια μέχρι παραλία Μπουρνιά, το οποίο θα προσφέρει νέες ευκαιρίες επιχειρηματικότητας και απασχόλησης ώστε να μείνουν οι νέοι στον τόπο τους.
Αναφέρθηκε στη συνέχεια στον 2ο Άξονα που αφορά την οργανική διασύνδεση της Καλαμάτας με τους πρώην Δήμους Θουρίας Άριος και Αρφαρών (μέσα από τη μετατροπή της παλιάς εθνικής οδού σε αστικό άξονα, με πεζόδρομο - ποδηλατόδρομο και αστική συγκοινωνία).
Αλλά και στον 3ο Άξονα, που αφορά αποκλειστικά την ανάδειξη, φροντίδα, τουριστική και οικιστική αξιοποίηση των πρώην δήμων – όπου πρέπει να αναδειχθούν επιτέλους και να αξιοποιηθούν οι απίστευτες φυσικές ομορφιές, τα ποτάμια, οι πηγές, αλλά και ο πολιτιστικός πλούτος τους.
Τέλος, σημείωσε ορισμένα στοιχεία για τον 4ο Άξονα Δράσης της ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΜΕΤΑ, που αφορά μια σειρά ρηξικέλευθες προτάσεις για τα χωριά του Ταϋγέτου, αλλά και το Περιβαλλοντικό Πάρκο Νέδοντα, τη διευθέτηση της κοίτης του ποταμού, την κατασκευή ενός μικρού φράγματος, αλλά και την εγκατάσταση ενός νέου νεκροταφείου που τόσο το έχει ανάγκη η Καλαμάτα… αλλά με εντελώς διαφορετική λογική, ενταγμένη πλήρως στο φυσικό τοπίο.
Στη συνέχεια εξήγησε γιατί φυσικά και δεν είναι αναπόφευκτες οι καθυστερήσεις, σε όλα τα έργα αναπλάσεων και υποδομής, οι οποίες διαταράσσουν επί παράλογα μακρά διαστήματα τη ζωή της πόλης. Επίσης εξήγησε πώς και γιατί είναι αδιανόητο το να βασίζει κανείς σε μια παμπάλαιη δεξαμενή του 1936 ολόκληρο το σύστημα ύδρευσης μιας πόλης σαν την Καλαμάτα, και να υποστηρίζει έπειτα ότι μια τέτοια ζημιά είναι «αναπάντεχη»!
Τέλος, όσον αφορά τις πεζοδρομήσεις, ο Βασίλης Τζαμουράνης επανέλαβε την πάγια πρότασή του για πεζοδρόμηση του αναπλασμένου τμήματος της οδού Ναυαρίνου. Τόνισε μάλιστα ότι κάτι τέτοιο θα ωφελήσει πρώτα τους επαγγελματίες, εκ των οποίων κάποιοι αυτή τη στιγμή πιθανόν διαφωνούν. Και θύμισε ότι και ο αναπλασμένος πεζόδρομος της Αριστομένους είχε αρχικά σχεδιαστεί για… δρόμος κυκλοφορίας οχημάτων, αλλά ευτυχώς πεζοδρομήθηκε παρά τις τότε αντιδράσεις – με τα γνωστά επιτυχημένα αποτελέσματα, τα οποία απολαμβάνουν τόσο οι ντόπιοι όσο και οι επισκέπτες της Καλαμάτας.