Παραδόθηκε επιτέλους ένα έργο που είχε μελετηθεί και ενταχθεί στο ΕΣΠΑ εδώ και 5 χρόνια, ενώ η κατασκευή του άργησε δραματικά: πάνω από 550 μέρες για να παραδοθούν 250 μέτρα… χωρίς φωτισμό ή δέντρα ακόμα στη βόρεια πλευρά.
Η δημοτική αρχή Βασιλόπουλου όμως επέλεξε και πάλι την ατολμία και τα ημίμετρα, οπότε παρέδωσε το νεοαναπλασμένο τμήμα στην κυκλοφορία των οχημάτων – με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την κίνηση στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά και για την ασφάλεια των πεζών.
Φυσικά, αγνοήθηκε η δική μας δημόσια πρόταση (και γενικά η σύγχρονη προσέγγιση σε τέτοια ζητήματα) για πεζοδρόμηση του τμήματος αυτού, τουλάχιστον για τη θερινή σεζόν. Μια πρόταση που υποστηρίχθηκε πρόσφατα και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής Καλαμάτας, από τους συμβούλους της αντιπολίτευσης Κώστα Τσαπόγα και Δημήτρη Φαββατά – και η οποία βρίσκει σύμφωνους πάρα πολλούς συμπολίτες μας.
Η δημοτική αρχή Βασιλόπουλου, με τη γνωστή της τακτική προσπάθεια να τα έχει με όλους καλά, δεν αντιλαμβάνεται ότι τελικά προσφέρει σε όλους τις χειρότερες δυνατές υπηρεσίες.
Γιατί αν πεζοδρομείτο το αναπλασμένο τμήμα:
• Στο βόρειο πεζοδρόμιο τα τραπεζοκαθίσματα των καταστημάτων θα μπορούσαν πράγματι να επεκταθούν καταλαμβάνοντας ολόκληρο το πεζοδρόμιο.
• Ταυτόχρονα οι πεζοί (παιδιά, έφηβοι, παρέες, οικογένειες, ζευγάρια, ηλικιωμένοι, άτομα με δυσκολίες στην κίνηση, γονείς με καροτσάκια μωρών, συνάνθρωποί μας σε αμαξίδιο ή με προβλήματα όρασης, φιλόζωοι κ.λπ.), όλοι οι ντόπιοι και επισκέπτες που περπατούν μαζικά κάθε καλοκαίρι στην παραλία και το λιμάνι, δεν θα βρισκόταν... υπό διωγμόν από τα αυτοκίνητα και τις μηχανές, σε αυτό το ακριβοπληρωμένο τμήμα με τους κυβόλιθους! Ούτε θα ανέπνεαν τα καυσάερια δίπλα στα τραπεζοκαθίσματα, ούτε θα ενοχλούνταν από τα συχνά μαρσαρίσματα.
• Τα δε οχήματα θα απέφευγαν εξ αρχής μια στενωπό ταλαιπωρίας και κινδύνων, όπου δεν υπάρχει καν η δυνατότητα μιας στάσης δευτερολέπτων – και αν… «υπάρξει», θα σημειωθεί κομφούζιο ή ατύχημα.
Κατά τα άλλα, μεγάλα λόγια για «βιώσιμη κινητικότητα», «κλιματικά ουδέτερη πόλη», «ανθρωποκεντρική ανάπτυξη» κ.λπ. Κρίμα!
Και το να ισιώνει κανείς δυο αλάνες για να προσφέρει προεκλογικά και εκ του προχείρου μερικές θέσεις στάθμευσης, είναι φυσικά καλύτερο από το τίποτα της υπόλοιπης θητείας του – μόνο που δεν αναπληρώνει τις ελλείψεις και τις ανεπάρκειες.
Η Καλαμάτα αξίζει περισσότερα. Ο δήμαρχος και η σημερινή δημοτική αρχή (ακόμα και αν ήθελαν ή αν ενδιαφέρονταν για κάτι τέτοιο) είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν να ανεβάσουν τον Δήμο Καλαμάτας στο ευρωπαϊκό επίπεδο ζωής όπου του αξίζει να βρίσκεται.