Στην τελευταία συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Καλαμάτας, η Δημοτική Αρχή εισηγήθηκε -πάλι με προγραμματική σύμβαση με την Αναπτυξιακή Μεσσηνίας-την ανάθεση μελετών για την αξιοποίηση μέρους του υπογείου του Μεγάρου Χορού, για την κατασκευή συνεδριακού κέντρου και για τη μεταστέγαση της Σχολής Χορού της «Φάρις».
Το Μέγαρο Χορού σχεδιάστηκε όχι σαν αίθουσα αποκλειστική διεξαγωγής χορευτικών παραστάσεων, αλλά με προβλέψεις και προδιαγραφές ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σχεδόν του συνόλου των πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως λυρικό θέατρο (όπερα), μουσικές εκδηλώσεις (συναυλίες), κινηματογραφικές προβολές και συνέδρια. Μέχρι τώρα έχει χρησιμοποιηθεί από όλο το φάσμα των παραπάνω εκδηλώσεων, με απόλυτη ανταπόκρισή του στις ανάγκες. Μάλιστα, το μεγάλο φουαγιέ που διαθέτει, το κυλικείο και το καλαίσθητο και ευρύχωρο προαύλιο, το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό και ευχάριστο για κάθε διοργάνωση.
ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟΣΗ ΖΗΤΗΣΗ;
Είναι λοιπόν απορίας άξιον, όταν έχεις μία τέτοια υποδομή στο ισόγειο του Μεγάρου Χορού με χωρητικότητα πλέον των 650 θέσεων, να σχεδιάζεις στο ίδιο κτίριο και μάλιστα στο υπόγειό του ένα άλλο συνεδριακό κέντρο, με μικρότερες φυσικά δυνατότητες από το υφιστάμενο! Ποιες άραγε ανάγκες της πόλης θα καλύψει το νέο υπόγειο συνεδριακό κέντρο, που δεν μπορούν να τις καλύψουν η κύρια αίθουσα του Μεγάρου Χορού, το Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο, το αμφιθέατρο «Θ. Αγγελόπουλος» και τα μεγάλα ξενοδοχεία της πόλης μας; Έχουμε τόση ζήτηση που οι παραπάνω χώροι δεν καλύπτουν τις ανάγκες;
Πραγματικά πιστεύω ότι πρόκειται για μια αψυχολόγητη και ατεκμηρίωτη απόφαση της Δημοτικής Αρχής, που πέρα από τις τεχνικές δυσκολίες οι οποίες πρέπει να επιλυθούν, θα κοστίσει στο Δήμο αρκετές εκατοντάδες ευρώ χωρίς καμία αναγκαιότητα, τη στιγμή μάλιστα που η υφιστάμενη αίθουσα λίγες μόνο μέρες το χρόνο φιλοξενεί εκδηλώσεις.
Το υπόγειο του Μεγάρου Χορού, που παραμένει αδιαμόρφωτο διότι το κόστος του ξεπερνούσε τον προϋπολογισμό ένταξης του έργου τότε στο ΕΣΠΑ, προβλεπόταν από σχεδιασμού του ως χώρος που μελλοντικά θα μπορούσε ν’ αξιοποιηθεί κυρίως για να καλύψει τις ανάγκες των πολιτιστικών συλλόγων και σωματείων του Δήμου, που στερούνται κατάλληλων και ευρύχωρων αιθουσών για την προετοιμασία των εκδηλώσεών τους.
ΠΡΟΣΛΗΨΗ ΜΑΝΑΤΖΕΡ
ΓΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΕΣΟΔΩΝ
Αντί λοιπόν η Δημοτική αρχή να σχεδιάζει ένα νέο μικρότερο συνεδριακό κέντρο στο υπόγειο του Μεγάρου Χορού θα πρέπει να δει με ποιον τρόπο το Μέγαρο θα αποκτήσει εκδηλώσεις όλο το χρόνο, ώστε να αυξήσει τα έσοδά του και να γίνει ανταποδοτικό – για να μην επιβαρύνει συνέχεια τον δημοτικό προϋπολογισμό, δηλαδή τους πολίτες της Καλαμάτας και των χωριών της.
Έχω και άλλη φορά υπογραμμίσει την ανάγκη της πρόσληψης (φυσικά ύστερα από διαγωνισμό) ενός κατάλληλου στελέχους (manager) που θα γνωρίζει καλά την «πολιτιστική αγορά». Μέλημά του θα είναι η όσο γίνεται καλύτερη και μεγαλύτερη αξιοποίηση του Μεγάρου Χορού αλλά και των άλλων πολιτιστικών υποδομών του Δήμου, προς όφελος της πολιτιστικής ζωής της πόλης αλλά και των εσόδων για τον Δήμο.
ΠΡΟΕΧΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ
ΚΑΙ Η ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ
Πρότεινα επίσης στην Οικονομική Επιτροπή ότι, αν κάποιο κτίριο του Δήμου έχει ανάγκη από σοβαρές παρεμβάσεις αναβάθμισης (κτιριακά και ενεργειακά) κατά προτεραιότητα αυτό είναι το Πνευματικό Κέντρο. Το κτίριο αυτό λειτουργεί καθημερινά, φιλοξενεί κάθε χρόνο πλήθος εκδηλώσεων και λόγω σχετικής παλαιότητας πρέπει να αναβαθμιστεί.
Μάλιστα, στο πλαίσιο της αναβάθμισής του και της ορθολογικής αξιοποίησης όλων των χώρων του, προτείνω να μελετηθεί και η μεταστέγαση σ’ αυτό της Δημοτικής Πινακοθήκης, που σήμερα στεγάζεται σε άλλο δημοτικό κτίριο (επί της οδού Παπάζογλου απέναντι από το Μουσείο)Το κτίριο εκείνο αρκετές ελλείψεις, κυρίως στην αδυναμία πρόσβασης ΑΜΕΑ αλλά και σε εγκαταστάσεις. Με τη μεταστέγαση, η πόλη θα έχει μια ενιαία Πινακοθήκη στο πιο επισκέψιμο κτίριο του Δήμου, δηλαδή το Πνευματικό Κέντρο.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΑΜΟΥΡΑΝΗΣ
Πολιτικός Μηχανικός