ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΡΙΟ…
Απαντάμε σε πραγματικές ανάγκες!
#kalamata_meta
ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΜΕΤΑ

Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ο Δήμαρχος Καλαμάτας Θ. Βασιλόπουλος, υπερασπιζόμενος τις θέσεις του επί της ΜΠΕ του δρόμου «Καλαμάτα – Ριζόμυλος» (οι οποίες καταψηφίστηκαν στο Δ.Σ. της 24/6/2020 με 22 ψήφους κατά και 15 ψήφους υπέρ), επέκρινε τις μειοψηφίες

υποστηρίζοντας ότι αυτά που πρότειναν «ήταν ένα σύνολο προτάσεων που διαμορφώνονταν εκείνη την στιγμή και ότι κάποιες ερχόντουσαν σε σύγκρουση και ακύρωναν κάποιες άλλες». Μίλησε μάλιστα για «έναν τακτικισμό ο οποίος ελπίζουμε να μην αποβεί επιζήμιος για την πόλη μας».

Η πρόταση της αντιπολίτευσης που κατατέθηκε στο ΔΣ ήταν αποτέλεσμα σύγκλισης 4 τουλάχιστον παρατάξεων (έλαβε στην ψηφοφορία 18 ψήφους υπέρ, 18 ψήφους κατά, αλλά λόγω της διπλής ψήφου του προέδρου σε περίπτωση ισοψηφίας, δεν υπερίσχυσε). Είχε ως βασικό στοιχείο σύγκλισης την κατασκευή, επιτέλους, ενός σύγχρονου, γρήγορου και ασφαλούς δρόμου που να συνδέει την Καλαμάτα με τον Ριζόμυλο και στη συνέχεια με την Πύλο και τη Μεθώνη.

Τι περιλαμβάνει η κοινή μας πρόταση;

•    Τη μη διέλευση του δρόμου μέσα από το πολεοδομικό σχέδιο του Ασπροχώματος (κόμβος Ζαφείρη), αλλά τη συνέχισή του επί υφιστάμενου δρόμου δίπλα στον ποταμό Άρι και σύνδεσή του με τη Νέα Είσοδο σε σημείο κοντύτερα στην Καλαμάτα, πριν τη σιδηροδρομική γέφυρα (κατατέθηκε σχετικό σχέδιο).
•    Την κατασκευή του τμήματος από τον κόμβο Αναγνωσταρά μέχρι τη σύνδεση με την Ν. Είσοδο με 4 λωρίδες (2 ανά κατεύθυνση) και όχι με 2 λωρίδες (1 ανά κατεύθυνση) όπως προέβλεπε η ΜΠΕ του Υπουργείου. Μάλιστα κατατέθηκε και εναλλακτική πρόταση για ένα τμήμα με άνοδο-κάθοδο επί υφιστάμενων δρόμων που θα έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό των απαλλοτριώσεων και να είναι φωτισμένος (όπως και ο υπόλοιπος προς Μεσσήνη) και όχι αφώτιστος όπως φαίνεται στην πρόταση του Υπουργείου.
•    Να βελτιωθεί ο δρόμος σύνδεσης του Αεροδρομίου με το δυτικό παραλιακό μέτωπο της Καλαμάτας (δρόμος Μπιρμπίτας)
•    Να κατασκευαστούν παραδρόμοι στην περιοχή της ΒΙΠΕ για ασφαλή εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, αντί της λωρίδας πολλαπλών χρήσεων που περιλαμβάνει η πρόταση του Υπουργείου.

Οι παραπάνω προτάσεις είχαν γίνει γνωστές πριν από τη συνεδρίαση της Επιτροπής διαβούλευσης και του ΔΣ, αφού είχαν γνωστοποιηθεί από τους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων είτε με δημοσιεύματα στα τοπικά ΜΜΕ ή με συνεντεύξεις Τύπου. Δεν πρόκειται λοιπόν για ένα πρόχειρο συνονθύλευμα προτάσεων της στιγμής, όπως ατυχώς επιχείρησε να τις παρουσιάσει ο κ. Δήμαρχος!

Πρόκειται για προτάσεις βελτίωσης της μελέτης που είχε στείλει το Υπουργείο και η Περιφέρεια για να εκφράσει γνώμη το ΔΣ, η οποία απ’ ό,τι προέκυψε από την ενημέρωση του Γεν. Διευθυντή του Υπουργείου κ. Καρνέση πληροί τα περισσότερα κριτήρια για να χρηματοδοτηθεί και εν τέλει να κατασκευασθεί.

Οι προτάσεις μας λοιπόν είναι απόλυτα ρεαλιστικές και υλοποιήσιμες χωρίς σημαντικό επιπλέον κόστος που θα ωφελήσουν αυτονόητα την πόλη μας εφόσον γίνουν αποδεκτές. Αναρωτιέμαι άρα, για ποιον τακτικισμό μιλάει ο κ. Δήμαρχος και πώς η πρόταση των μειοψηφιών μπορεί -κατά τα λεγόμενά του- να αποβεί επιζήμια για την πόλη.

Εκτός κι αν πιστεύει ότι κάθε φορά που καταψηφίζεται πρόταση της Δημοτικής Αρχής από την πλειοψηφία του ΔΣ… φταίει η αντιπολίτευση! Σ’ αυτήν την περίπτωση όμως θεωρώ ότι είναι πιο συνετό να προβληματιστεί για τη λειτουργία και τις εισηγήσεις της Δημοτικής Αρχής, παρά να ρίχνει το λίθο του αναθέματος στις μειοψηφίες.


ΖΗΜΙΑ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΑΛΛΑ Η ΑΒΕΛΤΗΡΙΑ!

Μάλιστα, θα ήθελα να τον διαβεβαιώσω ότι ζημιά στην πόλη δεν πρόκειται να επέλθει από προτάσεις των παρατάξεων της μειοψηφίας, και σε καμμιά περίπτωση από την παράταξή μας, αλλά από την αβελτηρία της Δημοτικής Αρχής σε σειρά θεμάτων – η οποία επιβεβαιώνεται, ενδεικτικά, από την απρονοησία της στην προσωρινή διαχείριση των απορριμμάτων στην Μαραθόλακα (με αποτέλεσμα ο Δήμος να βρίσκεται σε έκτακτη ανάγκη), από την αδικαιολόγητη καθυστέρησή της να δημοπρατήσει τώρα το σύστημα πυρόσβεσης στην Μαραθόλακκα (ενώ η μελέτη είχε συνταχθεί από τον Μάιο 2019), από την αδυναμία της να διαχειριστεί και να ολοκληρώσει γρήγορα το μικρό έργο της οδού Ιατροπούλου (που ταλαιπωρεί πεζούς και επαγγελματίες τόσο καιρό), από την ατελέσφορη διαδικασία που ακολούθησε στο κληροδότημα Παναγιώταρου (παρά τις συγκεκριμένες επισημάνσεις μας, των παρατάξεων της αντιπολίτευσης) στην Ο.Ε., που οδήγησε στην ανάκληση της απόφασης κ.ά.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΑΜΟΥΡΑΝΗΣ 
Πολιτικός Μηχανικός